Java-s Nyomtatványkitöltő Program Súgó

A menüpont használata azoknak a felhasználóknak célszerű, akiknek nem szükséges a nyomtatványokat és/vagy csatolmányaikat AVDH szolgáltatással többször jóváhagyni.

A felhasználók elektronikusan is eleget tehetnek nyomtatvány beadási kötelezettségüknek. Ha a Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontot választja, akkor a betöltött nyomtatvány ellenőrzésre, nyomtatványtól függően AVDH szolgáltatással aláírásra, tömörítésre, majd titkosításra kerül. Az így elkészült állományt Ügyfélkapun a Kapcsolat az Ügyfélkapuval/Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüponttal vagy a Cég/Hivatali kapun a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval/Nyomtatvány közvetlen beküldése menüponttal lehet benyújtani.

A menüpont akkor elérhető, ha Módosítható állapotú nyomtatvány van betöltve a kitöltő programba.

A funkció meghívásának hatására, ha a nyomtatványon nincs engedélyezve, az AVDH szolgáltatás használata, akkor az alábbi párbeszéd ablak lesz látható:

Az AVDH aláírás tulajdonsággal rendelkező nyomtatványok esetében a titkosítás folyamata a következő módon módosul:

A funkció meghívásának hatására, ha a megjelölni kívánt nyomtatvány AVDH aláírással ellátható, akkor az alábbi párbeszéd ablak lesz látható:

A párbeszédablakban látható szöveges információ az AVDH szolgáltatásról ad tájékoztatást. A jelölőnégyzet és a hozzátartozó kérdés arra vonatkozik, ha a felhasználó nem kívánja igénybe venni a nyomtatvány és a csatolmányok elektronikus hitelesítését. A jelölőnégyzet alapértelmezésben nincs bejelölve.

Amennyiben a felhasználó tiltotta az AVDH szolgáltatás igénybevételét a jelölőnégyzet bepipálásával, a KR készítés folyamata változatlan, a betöltött nyomtatvány ellenőrzésre, tömörítésre, titkosításra kerül.

Ha a felhasználó alá akarja írni az AVDH szolgáltatással a nyomtatvány és a nyomtatványhoz csatolt csatolmányok lenyomatait, akkor a nyomtatvány ellenőrzése után az alábbi képernyő jelenik meg:



Az azonosítás a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatással történik. Ha többször szeretné használni ugyanazokat az azonosító adatokat beküldésre, akkor  jelölje be az  Azonosító adatok megjegyzése kérdéshez tartozó jelölőnégyzetet. Ha bejelöli, akkor a  következő üzenetablak jelenik meg:



Ha első alkalommal jelentkezik be a KAÜ szolgáltatás igénybevételéhez, a program átirányítja az OK gomb lenyomása után a szolgáltatás bejelentkezési felületére.

Amennyiben az azonosítási adatok megjegyzésre kerültek, az azonosítást a háttérben végzi el a program.

A KAÜ szolgáltatás használatához segítséget a bejelentkezési felületen talál.

Sikeres KAÜ azonosítás után a nyomtatványból és minden egyes csatolmányból lenyomatot képez az ÁNYK, melyeket az AVDH szolgáltatással aláírat, majd az így kapott ASIC állományokat, egyesével az eredeti csatolmányok mellé másol.

Ezután a nyomtatványból, csatolmányaiból és az ASIC állományokból összeállítja a KR file-t. Ezzel az információval a titkosítási folyamat végén megjelenő párbeszéd ablak is kiegészítésre kerül:

Nyomtatvány megjelölésének visszavonása

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány megjelölésének visszavonása

A tényleges elküldést megelőzően lehetőség van a feladási megjelölés visszavonására. A menüpont akkor elérhető, ha Küldésre megjelölt állapotú nyomtatvány van megnyitva.

A funkció meghívásának hatására a nyomtatvány az elektronikus postázó könyvtárból törlődik, és a nyomtatvány újra Módosítható státuszú lesz.


Ha a nyomtatvány már feladásra került, akkor nem vonható vissza a megjelölés. Ilyenkor a nyomtatvány státusza Elküldött és a menüpont nem is érhető el.


Nyomtatvány közvetlen beküldése

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány közvetlen beküldése

A menüpont használata azoknak a felhasználóknak célszerű, akik a Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre vagy többes jóváhagyás illetve külső aláírás után a Nyomtatvány titkosítása elektronikus beküldésre menüpont használatával előállították a kr fájlt, és rendelkeznek Ügyfélkapu, Cégkapu vagy Hivatali Kapu regisztrációval.

Ha a beküldendő állomány mérete meghaladja a 300 Mbyte-ot, akkor használja az XCZ készítés fizikai adathordozón való benyújtáshoz menüpontot!

A menüpont csak akkor érhető el, ha a betöltött nyomtatvány státusza Küldésre megjelölt.

A menüpont segítségével megnyitott, Küldésre megjelölt státuszú állományt lehet  beküldeni a kiválasztott kapun keresztül.

A funkció meghívásának hatására a következő ablak jelenik meg:




Az 'Azonosítás' képernyőn meg kell megadni a Cégkapu vagy a Hivatali Kapu regisztrációkor kapott azonosítót (Cégkapu/Hivatali kapu rövid név) a Cégkapun vagy Hivatali kapun történő beküldéshez.

Ha a Szerviz/Beállítások/Megjelenés fülön beállításra került a Nyomtatványból történő Cégkapu azonosítás, akkor a Cég/Hivatali kapu azonosító mező értéklistájába bekerül a nyomtatványban megadott adószámból képzett azonosító és ez az érték lesz látható a mezőben. Ha kitöltötte a Szerviz/Beállítások/Megjelenés fülön a Meghatalmazott/Könyvelőiroda Cég/Hivatali kapu azonosító mezőt, akkor ez az érték is választható az értéklistából. A Cég/Hivatali kapu azonosító mező értéke szerkeszthető, az értéklistában szepelő értékektől eltérő kapuazonosító is megadható.

Ha többször szeretné használni ugyanazokat az azonosító adatokat a beküldésre, akkor jelölje be a  Azonosító adatok megjegyzése jelölőnégyzetet. Ha bejelöli, akkor a következő üzenetablak jelenik meg:



FONTOS! Az azonosításnál megadott adatok a program bezárásáig élnek! A program újraindítása után a funkció újra bekéri az azonosításhoz adatokat!

Ha proxy-n keresztül kapcsolódik az internetre, akkor ez a funkció nem használható!

Ha első alkalommal jelentkezik be a KAÜ szolgáltatás igénybevételéhez, a program átirányítja az OK gomb lenyomása után a szolgáltatás bejelentkezési felületére.



Amennyiben az azonosítási adatok megjegyzésre kerültek, az azonosítást a háttérben végzi el a program. A KAÜ szolgáltatás használatához segítséget a bejelentkezési felületen talál.  

Sikeres KAÜ azonosítás után a program megkísérli beküldeni az állományt. Az állomány beküldése után eredménylistát ad a program a beküldés eredményéről:




A képernyőn szereplő gombok és működésük:

·           Rendben: az ablak bezárása, műveletvégzés nélküli visszatérés

·          Lista mentése: a magyarorszag_hu_kuldesek_uzenetei.txt szövegfájlba (ami tetszés szerint átnevezhető) lementhető a beküldés eredménye. Alapértelmezésben a mentés helyének a \naplo könyvtárat kínálja fel a program.

Az érkeztetési szám bejegyzésre kerül a feladás naplóba is, amely a Szerviz -> Megjelölés, átadás napló menüpontban tekinthető meg.  Amennyiben sikertelen az állomány beküldése, arról is tájékoztat a program.
A sikertelenség oka lehet például:

o                   Hibás proxy beállítás

o                   Hálózat szakadása

o                   Túl nagy .kr fájl méret


Nyomtatvány csoportos közvetlen beküldése

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány csoportos közvetlen beküldése
A funkció meghívásának hatására a következő ablak jelenik meg:




A képernyőn szereplő gombok és működésük:

  •  Nyomtatvány hozzáadás: gomb lenyomása után a  \mentesek könyvtár tartalma alapján megjelenő listából kiválasztható egy vagy több fájl. Több elem kijelölése a megszokott módon a Ctrl vagy Shift gombok használatával történhet. Alapértelmezett könyvtár a \mentesek könyvtár (Szerviz -> Névjegy Környezet fülön Adatok helye), amelyben az állományok kiterjesztése az ÁNYK belső formátuma: .frm.enyk, és státusza Küldésre megjelölt
  • kr fájl hozzáadás: megjelenő tallózó ablakból a \kuldendo könyvtár tartalma alapján megjelenő listából kiválasztható egy vagy több fájl. Több elem kijelölése a megszokott módon a Ctrl vagy Shift gombok használatával történhet. Alapértelmezett könyvtár a \kuldendo könyvtár (Szerviz -> Névjegy Környezet fülön Postakönyvtár (KRDIR)), amelyben az állományok kiterjesztése .kr
  • Töröl: a listában kijelölt elemeket lehet törölni. Több elem kijelölése a megszokott módon a Ctrl vagy Shift gombok használatával történhet.


o   Megnyitás: a kiválasztott .kr fájl megjelenik a Nyomtatványok csoportos közvetlen beküldése ablak listájában

o   Mégsem: műveletvégzés nélkül visszatér

A Nyomtatványok csoportos közvetlen beküldése Cég/Hivatali kapun keresztül ablakon a Cég/Hivatali kapu azonosító oszlop mezői szerkeszthetőek.

Ha a Szerviz/Beállítások/Megjelenés fülön kiválasztotta a Nyomtatványból történő Cégkapu azonosítást, akkor a Cég/Hivatali kapu azonosító oszlop mezőihez tartozó értéklistába bekerül a nyomtatványban megadott adószámból képzett Cégkapu azonosító és ez az érték látható lesz a mezőben. Ha kitöltötte a Szerviz/Beállítások/Megjelenés fülön a Meghatalmazott/Könyvelőiroda Cég/Hivatali kapu azonosító mezőt, akkor ez az érték is választható a mezőhöz tartozó értéklistából. A Cég/Hivatali kapu azonosító oszlop  mezőinek értéke szerkeszthető, az értéklistában szepelő értékektől eltérő kapuazonosító is megadható.



Nyomtatvány hozzáadás és/vagy a kr fájl hozzáadás gombokkal összeállított fájlok küldését az Indítás gombbal aktivizálhatjuk.
Az Indítás gomb lenyomása után az alábbi ablak jelenik meg:



Cég/Hivatali kapu azonosító: A képernyőn meg kell megadni a Cégkapu vagy Hivatali Kapu regisztrációkor kapott azonosítót (Cégkapu/Hivatali kapu rövid név) a Cégkapun vagy Hivatali kapun történő beküldéshez. 
Az előző képernyőn összeállított lista minden eleme az itt megadott kapuazonosítóval kerül beküldésre!

Ügyfélkapu:Az előző képernyőn összeállított lista minden eleme az Ügyfélkapura kerül beküldésre, a megadott felhasználónév és jelszó párossal.

Egyedi Cég/Hivatali kapu azonosítás: Az előző képernyőn összeállított lista minden eleme ott az adott nyomtatványnál - a 'Cég/Hivatali kapu azonosító'  oszlop mezőiben szereplő érték - megadott Cég/Hivatali kapu azonosítóval kerül beküldésre.

Ha többször szeretné használni ugyanazokat az azonosító adatokat a beküldésre, akkor jelölje be a  Azonosító adatok megjegyzése jelölőnégyzetet. Ha bejelöli, akkor a következő üzenetablak jelenik meg:



FONTOS! Az azonosításnál megadott adatok a program bezárásáig élnek! A program újraindítása után a funkció újra bekéri az azonosításhoz adatokat!

Ha proxy-n keresztül kapcsolódik az internetre, akkor ez a funkció nem használható!

Ha első alkalommal jelentkezik be a KAÜ szolgáltatás igénybevételéhez, a program átirányítja az OK gomb lenyomása után a szolgáltatás bejelentkezési felületére.



Amennyiben az azonosítási adatok megjegyzésre kerültek, az azonosítást a háttérben végzi el a program.

A KAÜ szolgáltatás használatához segítséget a bejelentkezési felületen talál.

Sikeres KAÜ azonosítás után a listában szereplő elemek alapján a program megkísérli beküldeni egyenként az állományokat.
Az utolsó állomány beküldése után részletes eredménylistát ad a program a csoportos beküldés eredményéről:



A képernyőn szereplő gombok és működésük:

  • Rendben: az ablak bezárása, műveletvégzés nélküli visszatérés
  • Lista mentése: a csoportos_muveletek_uzenetek.txt szövegfájlba (ami tetszés szerint átnevezhető) lementhető a csoportos beküldés eredménye. Alapértelmezésben a mentés helyének a \naplo könyvtárat kínálja fel.

Az érkeztetési szám bejegyzésre kerül a feladás naplóba is, amely a Szerviz -> Megjelölés, átadás napló menüpontban tekinthető meg.

Amennyiben sikertelen az állomány listához adása (pl. túl nagy kr. méret estén) vagy beküldése (pl: hibás proxy beállítás; hálózat szakadása) arról is tájékoztat a program.

Nyomtatvány hitelesítése AVDH szolgáltatással

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány hitelesítése AVDH szolgáltatással

A menüpont használata azoknak a felhasználóknak célszerű, akik több munkatárssal szeretnék jóváhagyatni, aláíratni a küldendő állományokat. Egy aláíró esetén is használható a funkció, de akár egyszer, akár többször kerül használatra a funkció, beküldés előtt a feladandó kr fájl elkészítéséhez a Nyomtatvány titkosítása elektronikus beküldésre menüpontot kell használni.

A menüpont akkor elérhető, ha a betöltött nyomtatvány állapota Módosítható vagy AVDH aláírással hitelesített.

A funkció meghívásának hatására az alábbi párbeszéd ablak lesz látható:



Alapértelmezésben az összes állomány többszörös aláírásra ki van jelölve. Technikai okokból az állományok aláírását csoportokban végezzük. Előfordulhat, hogy egyes csoportok aláírása nem sikerül, ezért, hogy ne kelljen elölről kezdenie az egész többszörös aláírási folyamatot, lehetősége van csak a kijelölt csatolmányokat aláírni. Ilyen esetben az aláírandó fájlok kijelöléséhez kérjük, használja az utolsó oszlopban lévő jelölőnégyzeteket!

A dialógus ablakban a kijelölt nyomtatványon vagy csatolmányon állva az Aláírók gombra kattintva megtekintheti, hogy kiírta már alá a kiválasztott állományt:



Az AVDH aláírás gombra kattintva lefut a nyomtatvány ellenőrzés. Ha a nyomtatvány hibás, akkor az alábbi típusú hibalista jelenik:



Súlyos hiba (kék) esetén nem megy tovább a funkció, nem írható alá a nyomtatvány.

A nyomtatvány ellenőrzés csak Módosítható státuszú nyomtatványnál történik. Ha a nyomtatvány állapota AVDH szolgáltatással hitelesített, azaz már aláírt legalább egyszer, akkor már nem fut le a nyomtatvány ellenőrzés.

A Tovább gombra a program megjeleníti az alábbi képernyőt:




Az azonosítás a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatással történik. Ha többször szeretné használni ugyanazokat az azonosító adatokat beküldésre, akkor jelölje be a  Azonosító adatok megjegyzése jelölőnégyzetet. Ha bejelöli, akkor a következő üzenetablak jelenik meg:



Ha első alkalommal jelentkezik be a KAÜ szolgáltatás igénybevételéhez, a program átirányítja a Rendben gomb lenyomása után a szolgáltatás bejelentkezési felületére.



Amennyiben az azonosítási adatok megjegyzésre kerültek, az azonosítást a háttérben végzi el a program.

A KAÜ szolgáltatás használatához segítséget talál a bejelentkezési felületen.

Sikeres KAÜ azonosítás után a nyomtatványból és minden egyes csatolmányból lenyomatot képez az ÁNYK, melyeket az AVDH szolgáltatással aláírat. Az ÁNYK az így kapott ASIC állományokat egyesével az eredeti csatolmányok mellé másolja, vagy a meglévőt felülírja, valamint a felhasználó KR\digitalis_alairas\nyomtatványnév\alairt könyvtárában elhelyezésre kerül az urlap.anyk.ASIC ami a KR\digitalis_alairas könyvtárban előzőleg létrehozott <nyomtatványnév>.xml állományhoz tartozik.

Az elvégzett műveletről tájékoztató ablak jelenik meg:



Részletek gomb megnyomására megnézhető milyen fájlok készültek és melyik könyvtárakba:


A nyomtatvány Módosítható állapotról AVDH aláírással hitelesített státuszba kerül, vagy ha már aláírt volt az állomány, akkor a státusza változatlan marad. A felhasználó számára készül egy bejegyzés a napló állományba (Szerviz-> Megjelölés, átadás naplófájl).

Nyomtatvány hitelesítésének visszavonása

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány hitelesítésének visszavonása

A menüpont akkor elérhető, ha a betöltött nyomtatvány státusza AVDH aláírással hitelesített.

A funkció meghívásának hatására az alábbi párbeszéd ablak lesz látható:



A kijelölt csatolmányon állva az Aláírók gombra kattintva megtekintheti, hogy kiírta alá a csatolmányt. A funkciót a Visszavonás gombbal indítva a nyomtatványhoz tartozó aláírások törlésre kerülnek.  

A törlésre kerülő állományokról az alábbi tájékoztató ablak jelenik meg:



A nyomtatvány státusza Módosítható lesz. A felhasználó számára készül egy bejegyzés a napló állományba  (Szerviz -> Megjelölés, átadás naplófájl) az aláírás visszavonásáról.


Nyomtatvány mentése külső aláírással történő hitelesítéshez

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány mentése külső aláírással történő hitelesítéshez

A menüpont használata akkor célszerű, ha egy külső aláíró programmal történik a csatolmány(ok) hitelesítése, és az ÁNYK program a nyomtatvány kitöltésében, az előzőleg külső aláíró programmal hitelesített csatolmányok hozzáadásában, a kitöltött nyomtatvány aláírattatásában és a beküldésében nyújt segítséget.

A folyamatban lépései:

1.   A külső aláíró programmal a csatolmányok egyenként aláírásra kerülnek.

2.   ÁNYK-ban a kitöltött nyomtatványhoz az Adatok -> Csatolmányok kezelése menüponttal csatolásra kerülnek az előzőleg hitelesített csatolmányok.

3.   A nyomtatvány aláírásához a Nyomtatvány mentése külső aláírással történő hitelesítéshez menüpontnak a segítségével a nyomtatvány ellenőrzésre, majd annak lenyomata kimentésre kerül egy könyvtárba.

 Nyomtatvány ellenőrzésekor, ha hibás, akkor az alábbi típusú hibalista jelenik meg:



Súlyos hiba (kék) esetén nem megy tovább a funkció, nem írható alá a nyomtatvány.

Amennyiben hibátlan vagy nem súlyos hibás a nyomtatvány akkor átadhatja a nyomtatványból készült lenyomatot külső aláírásra. A lenyomat a \KR\digitalis_alairas\<fájl_név>\alairando könyvtárba készül el. A nyomtatvány állapota Módosítható állapotról Külső aláírásra átadva státuszt kap.

Az elvégzett műveletről az alábbi tájékoztató ablak jelenik meg:


4.   A lenyomat külső programmal történt aláírása.

5.   Aláírás után a \KR\digitalis_alairas\<fájl_név>\alairt könyvtárba kell másolni az állományt. A külső program használata miatt ez a felhasználó felelőssége, az ÁNYK ezt nem tudja elvégezni. A titkosításhoz (kr készítéshez) szükséges, hogy a fájl az \alairt könyvtárban legyen. A nyomtatvány státusza továbbra is Külső aláírásra átadva marad.

6.   Az ÁNYK a további használathoz a Nyomtatvány titkosítása elektronikus beküldésre vagy az XCZ készítés fizikai adathordozón való benyújtáshoz menüpontok indításával folytathatja a folyamatot.

A menüpont akkor aktív, ha a betöltött nyomtatvány állapota Módosítható.

A felhasználó számára készül egy bejegyzés a külső aláírásra átadásról a napló állományba (Szerviz -> Megjelölés, átadás naplófájl).

Külső aláírással történő hitelesítés visszavonása

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Külső aláírással történő hitelesítés visszavonása

A menüpont akkor elérhető, ha a betöltött nyomtatvány státusza Külső aláírásra átadva.

A funkciót indítva az alábbi tájékoztató ablak jelenik meg:


Az Igen gombra kattintva a nyomtatványhoz tartozó aláírások és a \KR\digitalis_alairas\<fájl_név> könyvtár és tartalma törlésre kerül, így a benne lévő \alairando és \alairt alkönyvtár is törlődik és a nyomtatvány aláírásának visszavonását is jelenti.

A törlésre kerülő állományokról az alábbi tájékoztató ablak jelenik meg.


A nyomtatvány státusza Módosítható lesz.

A felhasználó számára készül egy bejegyzés a külső aláírások törléséről a napló állományba (Szerviz -> Megjelölés, átadás naplófájl).

Nyomtatvány titkosítása elektronikus beküldésre

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány titkosítása elektronikus beküldésre

A menüpont akkor elérhető, ha a betöltött nyomtatvány státusza AVDH aláírással hitelesített vagy Külső aláírásra átadva.

A funkció meghívásának hatására a nyomtatvány titkosításra kerül, majd
a felhasználó számára az alábbi tájékoztató képernyő jelenik meg, ami tartalmazza az elkészült .kr állomány helyét és milyen csatolmányok kerültek az állományba.



A felhasználó számára készül egy bejegyzés a Küldésre megjelölés tényéről a napló állományba (Szerviz-> Megjelölés, átadás naplófájl).

Nyomtatvány titkosításának visszavonása

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> Nyomtatvány titkosításának visszavonása

A menüpont akkor aktív, ha a betöltött nyomtatvány státusza Küldésre megjelölt.  A funkciót indítva a nyomtatványhoz tartozó .kr állomány törlésre kerül a felhasználó KR\kuldendo könyvtárából.

Az alábbi tartalmú tájékoztató ablak jelenik meg:


A nyomtatvány státusza AVDH aláírással hitelesített vagy Külső aláírásra átadva lesz, attól függően, hogy milyen szolgáltatással került hitelesítésre a nyomtatvány titkosítása előtt.

A felhasználó számára készül egy bejegyzés a visszavonás tényéről a napló állományba (Szerviz -> Megjelölés, átadás naplófájl).


XCZ készítése fizikai adathordozón való benyújtáshoz

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> XCZ készítése fizikai adathordozón való benyújtáshoz

A menüpont használata akkor ajánlott, ha a betöltött nyomtatvány, és a nyomtatványhoz hozzáadott csatolmányok valamilyen módon már aláírásra (AVDH, külső program) kerültek, de összességükben olyan nagy méretűek, hogy azt  elektronikusan beküldeni nem lehetséges. Ebben az esetben célszerű készíteni egy adatcsomagot (XCZ állomány). Az elkészített állományt a felhasználó kiírhatja külső adathordozóra (pl.: DVD, pendrive) a szükséges másolati példányszámban és az esetleges kísérőlappal együtt a bíróságnak benyújthatja személyesen vagy postai úton.

A menüpont akkor aktív, ha a nyomtatvány állapota AVDH aláírással hitelesített vagy Külső aláírásra átadva.

A menüpont indítása után a következő képernyő jelenik meg:



Az XCZ készítés gombra kattintva az ÁNYK a már aláírt nyomtatványból, mellékletekből valamint ezek kísérő állományaiból egy tömörített .xcz kiterjesztésű állományt készít el. Az elkészített állomány a felhasználó \fizikai_adathordozo könyvtárába kerül mentésre. A felhasználó számára az alábbi tájékoztató képernyő jelenik meg, ami tartalmazza, hogy hová készült el az xcz állomány és milyen fájlokat tartalmaz.




Az Igen gomb megnyomására a csomagot tartalmazó mappa megnyitásra kerül:



A nyomtatvány állapota Adathordozóhoz másolva státuszt kap, tovább nem módosítható.

A felhasználó számára készül egy bejegyzés a napló állományba (Szerviz -> Megjelölés, átadás naplófájl).

XCZ készítés visszavonása

Elérhetősége:

  1. Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval -> XCZ készítés visszavonása

A menüpont akkor aktív, ha a betöltött nyomtatvány státusza Adathordozóhoz másolva.

A funkciót indítva a nyomtatványhoz tartozó .xcz állomány törlésre kerül a felhasználó \fizikai_adathordozo könyvtárából. 

A törlésre kerülő állományról az alábbi tájékoztató ablak jelenik meg:


A nyomtatvány státusza AVDH aláírással hitelesített vagy Külső aláírásra átadva lesz, attól függően, hogy milyen szolgáltatással került hitelesítésre.

A felhasználó számára készül egy bejegyzés az XCZ állomány törléséről a napló állományba (Szerviz -> Megjelölés, átadás naplófájl).