Hibakeresés
|
| A probléma leírása:
|
|
|
A probléma leírása:
1. | A vezetéknélküli nyomtató/többfunkciós eszköz nem tud kapcsolódni a vezetéknélküli hálózathoz. |
Megoldás:
| |
SSID Ellenőrizze, hogy helyesen adta meg az SSID információt, azaz a hálózat nevét a vezetéknélküli nyomtató/többfunkciós eszköz konfigurálásakor. Ne felejtse el, hogy az SSID információ megkülönbözteti a kis- és nagybetűket. Például, ha az SSID a „Vezetéknélküli Hálózat”, de Ön a „vezetéknélküli hálózat” nevet adja meg a nyomtató/többfunkciós vezetéknélküli eszköz konfigurálásakor, akkor a készülék nem tud a hálózathoz kapcsolódni, mert a „v” és a „h” nem nagybetű.
JELSZÓKULCS Ellenőrizze, hogy megadta a helyes WEP/TKIP jelszókulcsot a vezetéknélküli nyomtató/többfunkciós eszköz konfigurálásakor. Adja meg a helyes jelszókulcsot, ügyelve arra, hogy a helyes számú karaktert adja meg, a vezetéknélküli hálózat konfigurálásakor használt jelszókulcsnak megfelelően. Mindkét esetben, ha hibás információt adott meg, javasoljuk, hogy állítsa vissza a nyomtató/többfunkciós eszköz vezetéknélküli beállításait a gyári értékekre, majd indítsa újra a Vezetéknélküli varázslót. További információt arról, hogy hogyan állítsa vissza az eszköz vezetéknélküli beállításait a vezetéknélküli nyomtatóhoz/többfunkciós eszközhöz mellékelt használati útmutatóban talál. |
vissza a tetejére
|
|
|
|
A probléma leírása:
2. | A vezetéknélküli hálózatok keresésekor a varázsló nem talált vezetéknélküli hálózatot. |
Megoldás:
| | Ha a vezetéknélküli eszköz kívül esik a vezetéknélküli hálózat hatósugarán, akkor vigye közelebb az eszközt a vezetéknélküli hozzáférési ponthoz.
Ha vezetéknélküli nyomtatóeszköz a hozzáférési pont hatósugarán belül van, akkor ellenőrizze, hogy a hozzáférési pont nem rejti-e el SSID-hálózat nevét. Ha igen, akkor manuálisan kell megadnia az SSID-nevet a vezetéknélküli nyomtatóeszköz konfigurációjakor. Ha nem tudja biztosan, hogy hogyan kell ezt leellenőrizni, kérje ki a rendszergazda, az internetszolgáltató vagy a vezeték nélküli hozzáférési pont gyártójának tanácsát.
(Csak azokra a felhasználókra vonatkozik, akik nem USB-kábelt használnak vezetéknélküli nyomtatóeszköz konfigurálásához.) Ha saját tűzfalat használ, az meggátolhatja a varázslóprogramot a vezetéknélküli hálózatok megtalálásában. Ekkor ideiglenesen szüksége lehet a tűzfalszoftver kikapcsolására, majd a vezetéknélküli hálózat újrafelderítésére. Figyelem: ha a számítógépét már nem védi tűzfal, kikapcsolhatja az internetelérést a hozzáférési pontról való lekapcsolódással. |
vissza a tetejére
|
|
|
|
A probléma leírása:
3. | A jelerősség alacsony vagy néha nincs is jelerősség. |
Megoldás:
| | A vezetéknélküli eszközökre hat a környezet, amelyben vannak és a jel erősségét megváltoztathatja a vezetéknélküli nyomtató/többfunkciós eszköz és a hozzáférési pont között levő bútorzat, a falak vagy padlók. Ha problémákat tapasztal a jel erősségét illetően, akkor próbálja meg áthelyezni a vezetéknélküli nyomtatót/többfunkciós eszközt közelebb a hozzáférési ponthoz. |
vissza a tetejére
|
|
|
|
A probléma leírása:
4. | (Csak azokra a felhasználókra vonatkozik, akik nem USB vagy LAN-kábelt használnak vezetéknélküli nyomtatóeszközük konfigurálásához.) Hibáztam a vezetéknélküli beállítások megadásakor, de amikor újra elindítom a Vezetéknélküli-varázslót a helyes beállítások megadása céljából, az nem talál semmilyen eszközt. |
Megoldás:
| | Lehet, hogy a varázsló azért nem tudja megtalálni a vezetéknélküli nyomtatót/többfunkciós eszközt, mert a számítógép és a nyomtató/többfunkciós eszköz beállításai teljesen eltérőek. Próbálja visszaállítani a nyomtató/többfunkciós eszköz vezetéknélküli beállításait a gyári értékekre, majd indítsa újra a varázslót.
További információt arról, hogy hogyan állítsa vissza a gyári értékeket a nyomtatón/többfunkciós eszközön annak használati útmutatójában talál. |
vissza a tetejére
|
|
|
|
A probléma leírása:
5. | A Vezetéknélküli varázsló program egy hozzáférési pontra hivatkozik. De én nem használok hozzáférési pontot, egy vezetéknélküli router vagy switch segítségével kapcsolódok a vezetéknélküli hálózathoz. |
Megoldás:
| | Az általános „hozzáférési pont” elnevezést az egyszerűség kedvéért használtuk. Kérjük helyettesítse a hozzáférési pont nevet a megfelelő elnevezéssel. |
vissza a tetejére
|
|
|
|
A probléma leírása:
6. | Nem tudom, hogy milyen vezetéknélküli hálózati beállításokat használjak, mit tegyek? |
Megoldás:
| |
Ha hibásan konfigurálja a nyomtató/ többfunkciós eszköz vezetéknélküli beállításait, az hibásan fog működni. Konzultálnia kell a rendszer kezelőjével vagy valaki mással, aki ért hozzá, hogy milyen vezetéknélküli beállításokra van szüksége. |
vissza a tetejére
|
|
|
|
A probléma leírása:
7. | Konfiguráltam az eszközt DHCP szerver használatára. Ugyanakkor a nyomtató/többfunkciós eszköz nem kap IP-címet a DHCP szervertől. Az a 169.254.x.x IP-címet használja. |
Megoldás:
| | Ez arra utal, hogy a vezetéknélküli nyomtató/többfunkciós eszköz nem tudja elérni a vezetéknélküli hálózatot, ezért nem tud IP-címet kérni a DHCP szervertől. Kérjük ellenőrizze, hogy helyesen adta-e meg a vezetéknélküli hálózat beállításait a vezetéknélküli nyomtatón/többfunkciós készüléken, valamint azt, hogy a hozzáférési pont úgy van-e konfigurálva, hogy lehetővé tegye az eszköz számára a vezetéknélküli hálózathoz való hozzáférést. |
vissza a tetejére
|
|